Publicerad i Betraktelser

DEN INRE OCEANEN

Jag tänker att ibland är ens inre som en stilla ocean, med kav lugnt vatten i hjärtat. Andra dagar kan vågor skölja över den inre oceanen och framkalla symtom i kroppen, som exempelvis oro eller hjärtklappning. 
Det kan vara oro inför framtiden, något en ska göra eller står inför. Det kan vara hjärtklappning som talar om för en att det är viktigt att se och bekräfta sig själv och inte glömma bort den viktigaste personen i ens liv; sig själv. 

Jag tänker att många gånger tenderar en att springa i ekorrhjulet, från tidig morgon till sen kväll. Rutiner som just är rutiner för att livet i dagsläget ser ut som det gör. Då kan det vara svårt att få in något annat i sitt liv. 

Jag tänker att det är viktigt att prioritera de viktiga stenarna i ens liv: leva bra, ha en fritid, ha ett roligt arbete, känna sig glad och tillfreds med sig själv och vad en gör om dagarna. Att leva varje dag och insupa livet. 

Jag tycker det är häftigt att kroppen är så kommunikativ som den är. Att allt vi känner i kroppen har en djupare mening och talar om att något är bra eller kanske rent av dåligt för oss. Kroppen har en djup intelligens, där symtom kan tala om för oss att vi kontrollerar tillvaron för mycket och inte vågar leva, vågar njuta och ta för sig fullt ut.
Det är viktigt att kunna slappna av och kunna sitta vid sin inre ocean och bara vara tillfreds. Så ångesten, obehagen, oron och hjärtklappningen talar om viktiga saker om en ger sig tid att lyssna. 
Vad betyder det som jag känner? 

Vad vill jag? 

Hur vill jag att tillvaron ska vara? 

Låt din intuition tala och gå inte emot dig själv när du fattar beslut. Vila istället i solstolen vid din inre ocean och vet att du har all makt i din hand att skapa ditt liv som du vill att det ska vara. 
🌸Mia Backelund 2017 (C)🌸