Jag gjorde en kartläggning av min tid för att se vad jag lägger min energi på och vad jag kan prioritera bort.
Så här skrev jag i min Bullet Journal kring tid:
Ofta tänker man tiden som en klocka med 24 timmar. Har du tänkt på hur stressande det kan vara att tänka på att ett dygn bara har 24 timmar? Oj oj 😳
Så jag valde att göra tre att göra listor med månadens mål så här:
Och sedan utifrån följande frågor att prioritera vad som är viktigt eller inte så viktigt:
Jag tänker att det är bra att reflektera över hur man använder tiden. Många gånger gör jag helt onödiga saker som istället stjäl min tid.
Jag gjorde min prioritering med hjälp av Eisenhower-matrisen och la in mina uppgifter/projekt. Det blev en tydligare bild för mig.
I min Bullet Journal skriver jag in vad jag måste prioritera, samt en att göra-lista:
När jag utfört uppgiften kan jag bocka av den och ha koll på mig själv och min tid.
Mia